01-01-2010

Nyårsafton var toppen. Vi var sex tjejer som tillsammans firade in det nya året. Vi var då hemma hos Sara där vi åt en jättegod middag, med både förrätt, varmrätt och efterrätt. Den vita-chokladmoussen som vi åt till efterrätt smakade ju himmelskt.

Allihopa fixade sig i ordning hemma hos Sara och under tiden lagade vi också maten. Efter vi ätit middag så satt vi kvar vid bordet och spelade våghals, asroligt :) Spelade också "med andra ord" som var lagom svårt efter att man hade druckit några glas. Vid tio började vi röra oss inåt mot stan. Åkte till Magenta och var där tills det stängde. Där dansade vi för det mesta hela tiden. På tolvslaget blev det kramkalas! Sen dansade vi vidare och tiden bara rann iväg.

Hade lite problem att bestämma oss om vi skulle på efterfest eller inte men efter många om och men så bestämde vi oss för att åka hem istället. Åker till centralen, går till donken och köper mat och sen väntar vi 40-50 min på en buss som aldrig kommer ute i kylan. Åker vidare till gullmars och den tunnelbane resan var ju lagom kul när det tog hundra år för dörrarna att stängas och när dom väl stängdes så öppnades dom sju gånger till. (Tillslut började ju alla på tåget att sucka, haha.) Väl framme på gullmars helt sönderfrusna och mörbultade kommer mamma och hämtar oss. Skjutsar hem allihop och är hemma runt sex tiden. Det tog alltså cirka 3 timmar för oss att komma hem, lyckat.

Idag vaknade jag klockan tolv av att Michaela ringde. Köpte med mig frukost och åkte hem till Sara. Där gjorde vi i ordning frukost och så satte vi oss framför en film. Vi kollade på Ondskan. Vid fem åkte vi och köpte middagen, blev en donken. Kom hem till Sara och kollade på Harry Potter - Halvblodsprinsen.
Runt nio fick vi skjuts hem av Sofie.

Tänkte gå och lägga mig i soffan framför en film och bara ta det lugnt, vilket man får en dag som denna. Det är ju trots allt den "Internationella bakisdagen".

Hoppas alla hade ett trevligt nyår! /A