idag är det fredag

Jag kom precis ut ur duschen. Ikväll blir det ytterligare en utekväll. Andra denna vecka. Imorgon kommer jag att ta det lugnt. Jag måste, extra mycket nu, för inatt har jag inte sovit ett skvatt. Jag gick upp klockan sex i morse och började att göra mig i ordning (innan det låg jag och kollade på Grey's Anatomy) och sen åkte jag med mamma in till jobbet. När vi fram till hennes jobb var klockan ungefär åtta. Om ni undrar varför jag åkte in så tidigt så var det för att jag visste att annars hade jag inte orkat pallra mig iväg till stan.

På hennes jobb så satt jag och lyssnade på musik och kollade i en jättehäftig bok med jättemycket bilder av Stockholm. Satt i fikarummet så självklart satt jag och drack varm choklad som jag bara kunde ta ur maskinen, riktigt gott så där på morgonkvisten. Halv elva gick jag till Gallerian och började kolla runt i alla affärer. Gick också till Drottninggatan. Hittade en massa kul. Det jag fick med mig hem var en svart klänning, vanliga svarta skor, nagellack, torr shampoo, en lila cardigan, en freebra, ett par jeans, en ring, ett par svarta jeansleggings och en svart partyväska. Det var allt tror jag.

Vid ett tänkte jag gå tillbaka till mammas jobb och vila upp mig lite men hon var inte där så jag fick pallra mig hem och den biten till tunnelbanan var inte kul. Det blåste så mycket så mina påsar flög även fast jag hade ett stadigt grepp om dom och jag var också tvungen att sätta på mig mössan för fasen vad kallt det vart. Väl hemma så fick jag vila ut en liten stund och sen var det dags att du ut hunden. Och självklart så började det snöhagla när jag var ute. Kul väder vi har känner jag.

Nu ska jag fixa mina naglar, svart blir det kvällen till ära. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0