Sol, bad och jobb

Igår åkte jag hem till Mickis som va hemma hos hennes pappa. Skulle från början vara lite sällskap när Mickis jobbade, men sen fick även jag jobba. Det kom en lastbil med 14 ton jord som vi skulle skyffla runt. Vi gjorde ungefär en tredjedel. Jag höll på från fem till nio, med skyffel och skottkärra. Jag kan ju säga att jag har ont i fingrar, händer, armar, axlar och rygg idag. Jag har också fått två blåmärken och ett är minst tio cm långt. Men färg har jag fått iallafall, verkligen det positiva med att stå ute och jobba i skjorts och bikini.

Vi hann också få lite pauser och då badade vi i poolen med hennes syskon och hoppade lite studsmatta. Steffe köpte hem mat som vi åt ute på verandan allihop, vilket var väldigt trevligt.

Idag tar jag det bara lugnt, kanske sätter mig ute en liten stund. Imorgon ska jag och Mickis åka in till stan och sen så ska vi hem till Sofie på kvällen där det vankas fest!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0