man kan ju säga att jag föll för dig

På jobbet idag gick det väldigt bra. Började dagen med att vara med treorna på lunch. Efter det hade ätit hade jag rast till kvart i tolv och sen var jag med sexåringarna. Vid halv två kom ettorna ner och det blev städdags och sen gick vi allihop iväg till parken. Där blev det en massa skridskoåkande (dock inte för mig :P) det blev mer knytande från min sida, bandyspelande och en massa lekar i snön.


Kvart över två gick jag och Catrin med två barn tillbaka till skolan för att det skulle på hemspråk. Och där på skolgården hände det, kom ihåg nu att det är is överallt utomhus. Träffar M, en jag jobbar med och hejar. Ser att han har tappat vanten sin och jag går upp i backen för att hämta den för att sen ge den till honom. Nu är jag då påväg ner och ser att han är på vänster sida och jag hoppar över en stor isfläck för komma på samma sida och då går han över till höger sida. Och så tar jag ett steg till och jag halkar pladask på rumpan och åker rakt emot honom. Han står framför mig och jag ger honom vanten, han ger mig sin hand och hjälper mig upp och precis när jag hamnat på fötter igen så börjar jag glida omkring med fötterna och han tar tag i min arm för att jag inte ska ramla igen men jag fortsätter halka runt så jag tar tag i hans arm och sen står vi där och vrider och vänder och skrattar och jag fortsätter och halkar. Han frågade om det var okej och två sekunder senare håller jag på och halkar igen. Tillslut beslöt vi oss för att gå eller jag snarare åkte ner för backen och sen tog jag trappan upp istället. Påväg upp så kunde jag inte annat än att skratta för mig själv över den roliga händelsen.


Resten av skoldagen så var vi bara inne, jag spelade pingis med några killar i trean. Sen gick ner till lilla bläckfisken igen och där spela jag vem där och la pussel. Halv fem slutade jag och jag tog tunnelbanan och bussen för att komma hem. Bussresan var typ den värsta jag har varit med om, sånt oljud att jag i princip inte hörde min musik. Väl hemma så ringde jag Amanda och berättade såklart om händelsen och vi pratade i ungefär en timme. Både hon och mamma tyckte att det var lite roligt.


Nu på kvällen har jag bara suttit framför datorn och tv och vilat. Är så sjukt trött och har sån värk i benen. Kommer nog bli en tidig kväll. Imorgon är det jobb igen, börjar halv ett - till halv fem.


Pussokram


Kommentarer
Postat av: amanda

BÄSTA! :D

2009-02-11 @ 20:42:03
URL: http://amandalouise.blogg.se/
Postat av: Alexandra

OH YEH! :D

2009-02-11 @ 20:56:49
URL: http://michaelaalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0