Helgen som varit

Så igår var det Lördag och Alla Hjärtans Dag.  Jag och Sofie var hemma hos Amanda på en liten middag. Vi lagade maten tillsammans, det blev en kyckling sallad med pasta, mycket enkelt och gott och man blev så mätt. Vi var också barnvakter åt Amandas syskon men det gick jättebra. Efter middagen så placerade vi oss i soffan framför tvn. Började ta fram godis och chips och sen satt vi och tittade på något på barnkanalen. När det var slut så kollade vi på Melodifestivalen. Alla tre hejade såklart på Måns och alla tre röstade också några gånger var. Han gick vidare till Globen och alla blev vi nöjda :D 


Efter Melodifestivalen så kollade vi på The Perfect Man, en film som passade mycket bra till en kväll som denna. Under filmen så började spela spel med Sofia, Amandas lillasyster. Spelade både Vem där? och Råttfällan. Det var faktiskt ganska kul. Inte så långt efter så började på William och Sofia somna i soffan så vi väckte dom och så fick dom gå upp och lägga sig. Filmen tog slut och vi bläddrade runt en massa på tv men hittade inget att titta på. Vi ville sen en skräckfilm men ingen utav oss hade tänkt på att hyra en film så det blev vi utan istället satte vi på raka motsatsen, en disney film. Det blev Pocahontas. När den var slut så började jag och Sofie dra oss hemåt, klockan var över två och alla var trötta.



Tänkte också berätta lite om fredagen. Jag och Amanda bestämde ju oss var gå ut. Vi åkte in till Huset där vi träffade lite folk. Hann vara där i ungefär 40 min, en timme innan en kille som Amanda känner frågade ifall vi ville följa med till Café Opera. Så vi och tio till åkte dit och där så hade han tydligen bokat ett vip bord. Först beställde han in P2or som fördrinkar till alla och sen kom det in tre champagneflaskor. När det började ta slut och all började bli lagom fulla, de fyllde ju på glasen så fort det var halvfullt, så kom det in en champagneflaska som var typ en halvmeter lång, som tydligen kostade runt 22000 :-. Och även den här gången så fyllde dom på glasen hela tiden. Jag och Amanda var tvungna att gå på toa bara för att dricka vatten ibland. Champagne går rätt upp i huvudet direkt så några glas vatten behövdes.

Efter två någon gång så skulle de andra åka vidare och då bestämde vi oss för att det räckte för oss och vi gick till tunnelbanan och åkte hem istället. Men kvällen var skitbra och jättelyckad så det är jag verkligen glad över. Dom senaste utgångarna har inte varit så bra så för en gångs skull hade jag riktigt kul. Det blev mycket dans och det var kul att träffa lite nytt folk.

Kom hem halv fyra och satte mig i soffan och somnade med jackan och halsduk på. Vaknade en timma senare och gick då upp och la mig och somnade på fem minuter. Vaknade halv elva nästa dag efter att ha sovit i ungefär fem timmar, jag var typ fortfarande full när jag vaknade och måste medge att det var lite vingligt. Första gången jag faktiskt var bakis. Hela dagen låg jag framför tv och kollade på Disney Channel och vilade. Höll på och somna flera gånger. Vid fem gick jag och duschade och gjorde mig i ordning och sen gick jag till Amanda.

Nu ska jag kolla på Bones, Puss och kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0