Helg

Det är lördag och jag är fortfarande sjuk.  Men det hindrade inte mig ifrån att åka och jobba igår, iof så mådde jag mycket bättre igår, jag kunde till och med andas med näsan. Men det kan jag inte nu längre och nu hostar jag ännu mer än var jag har gjort dom senaste dagarna.

Som sagt så jobbade jag igår, på bläckfisken 12-16. Barnen var lite småvilda, dom var högljudda och sprang omkring mycket så efter mellis så gick vi ut. Det var ganska skönt ute förutom att man frös om fötterna.  I princip alla barn gick hem när vi var ute så vi gick en efter en timme ungefär. När vi kom in var jag med och lekte blindbok en tag innan vi började städa iordning. Efter att ha städat så slutade jag.

Direkt efter jobbet så åkte jag hem till Mickis pappa. Där Mickis, Niklas, Sofie och jag skulle vara barnvakter åt Theo och Nisse. Gud vad jag har saknat dom ungarna. Gick in och hälsade på dom och då ställer sig Nisse upp och jag får en kram, då blev jag glad. Kvällen var lugn, Sofie och Mickis åkte iväg och köpte mcdonalds till allihop och sen satt vi framför tvn och åt. Bänkade oss framför Idol och äntligen åkte Johan ut och Robin vart med Corvette. Det förtjänar han! Fick skjuts hem vid tolv av Sofie, trött som satan och gick och la mig nästan direkt.

Idag har jag inga planer, jag och mamma ska troligtvis baka lussebullar. Älskar lussebullar och dom gör också så att julen känns lite närmre. Även fast jag skulle kunna tänka mig att äta dom där gudomliga bullarna året runt.   Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0