Gårdagen

VARNING för mycket text.

Vaknade klockan halv elva ungefär. Går upp, sätter mig vid teven. Mickis ringer, jag gör iodning mig och dom kommer och hämtar mig i cab. Mysigt. När vi hunnit åka ungefär två minuter så kör vi på en flygande fågel. Den flög upp och landade mitt på gatan. Vi var tvugna att åka tillbaka och kolla på den. Man kan ju säga att han tvär dog. Fågeln gjorde till och med ett märke på bilen efter sig. Skrattade åt det i början men sen vart vi ledsna, hade ju faktiskt dödat en fågel.

Vart skjutsade hem till Mickis pappa. Där bytte vi om till bikini och hoppade direkt i poolen. Och självklart det först jag gör är att göra illa mig, kör huvudet rätt ner i botten. Slog i hakan och där är jag fortfarande öm. Bet mig även i läppen så jag har sår på insidan och så fick jag feta fläskläppen. Under dagen rev jag mig också på armen och ramlade lite hit och dit. Snacka om otur, jag tappar balansen lite då och då. Speciellt igår.

Iallafall när vi hade badat, spelade vi kubb. Lagen var, Mickis & Theo och jag & Nisse. Vi förlorade. När vi slutat spela satte vi oss på solstolar och solade. Efter en tid i solen klädde vi på oss lite kläder och så åkte vi hem till Mickis mamma en snabbis. Satt på balkongen i solen. Åkte hem till hennes pappa igen. De kom gäster, släktingar, en hel familj på 7 personer. Vart en stor middag med grillspett, fälskkarré, potatisgratäng, bea sås, sallader, mozarella, salsa med mango, tomat, avokade och massa godsaker i. Flera sorters ostar, abuergine röra, majskolvar och massa annat. Var länge sen man var så mätt. När alla var mätta och belåtna så gick vi ifrån bordet.

Hade inga bestämda planer så åkte in till gamla stan, traskade omkring där i någon timme. Sen gick till hamnen och där träffade vi ett par i 45 årsåldern med båt. Började prata med dom och de frågade ifall vi ville följa med till loopen. Självklart följde vi med men vi hann inte komma så långt. Vart nämligen stoppade av kustbevakning, för att han körde en gnutta för fort, egentligen inte en gnutta han körde i 20 knop när man bara fick köra i 7. Och vem är det inte från Kustbevakningen om inte Nils som har varit med på tv. Skitsnygg var han förresten och en härlig röst hade han. Kanske lite dryg. En polisbil kom och dom tog med sig mannen i vår båt och dom satte fast oss där. Han skulle komma tillbaka om dryga 40 minuter. Vi gick av båten, gick till en liten båtklubb där de var fest. Den tog slut och vi började gå mot tunnelbanan. Vi var ute i gröndal så vi hittade inte riktigt men vi kom fram tillslut. Tog tunnelbanan från Liljeholmen, åkte till slussen och åkte nattbussen hem. Kom innanför dörren runt kvart i tre ungefär.

Det var allt om denna knäppa men roliga lördagen.

Kommentarer
Postat av: Sebastian

svar: Tackar :D

2008-06-08 @ 17:31:16
URL: http://sabbaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0